恒指PE及息率

恆生指數估值(資料提供:Analystz.HK)

2017年2月6日 星期一

成功等運到?


坊間有很多教人「成功」的課程或例子,通常會提及什麼內容?

人定勝天? 你唔成功因為你未夠努力,未夠想要? 好多所謂「成功」課程都特別強調「個人能力」。

投資界中,巴菲特無人不識,係一個成功既投資人,大家會認為佢好叻,獨具慧眼,有過人的投資才能。大家都爭相去學佢既成功之道,研究巴菲特的投資方法。如果巴老同你講佢既成功只係好彩,你一定會話佢「太謙虛」。

但睇完「Outlier 異數」問呢書,可能你都會認同巴老某程度上只係「好彩」。書中作者會證明俾你睇,「能力」只要過到一個「門檻」,其餘令你成功既往往係外在因素。一篇推薦序用了「一命二運三風水」作簡介,實在十分貼切。

IQ低過100就當然成就有限,但如果有幾個人IQ都係高過120,又係咪IQ越高就越成功呢? 個人能力其實只要過到「門檻」就夠。IQ 80同 IQ 120分別可能很大,但IQ 160 同 IQ 200呢?

如果個人能力未能解釋一個人成功與否,咁,會係咩原因?

一命
機緣巧合下,作者「統計」咗美國頂尖足球隊隊員既出生月份,發現當中有6至7成人都係1月至3月出世,下半年出世既球員就更加係絕無僅有。是巧合抑或天意? 原來選拔球員時以年份劃分組別,較早月份出生的小朋友自然在體格發育上有優勢,跑快兩步,入選精英隊機會更高,繼而自細訓練時數多咗,大個時就自然做到頂尖球員。

所以就算你一出世就係打波天才,發育遲人幾個月就蝕晒章。大B發育較快,細細個入選校隊,日操夜操之下,到十幾歲咪變咗「天才球員」囉。當然,作者都補一補飛,你天資要有返咁上下,過到個「門檻」先有機會「被栽培」啦!例如你想打籃球的話,未必要高過兩米先有得打波,但起碼你都要高過一米七先得,要過到籃球隊個「門檻」囉。



港媽唔知係咪睇過呢本書,佢「贏在射精前」既觀點同作者同出一轍喎!生返個大B真係有著數呢!

出生已經贏在起跑線,是為一命。


二運
出生於適合的年份,加埋有運遇上適合既時機就發達喇!作者舉咗Bill Gates做例子。1975年是個人電腦誕生的一年,而Bill Gates正值壯年,廿歲後生仔有的是時間及熱情,全情投入搞Microsoft,配合個人電腦一日千里既發展,時勢造英雄。

如此推算的話,FaceBook喺2004年成立,即係食到社交平台呢個勢既人應該係1984年出世。睇下而家既網紅,KOL多數係咩年紀呢?

1982年 司徒夾帶
1987年 達哥
1988年 薑檸樂
1988年 EMINLEO
1992年 伍公子

比起Bill Gates,年份相差由20年去到16年左右,可能係資訊發達,人又早熟咗,令到個Cycle短咗,16-17歲開始玩社交平台都唔算早既。

又睇下香港人最鍾意講既買樓係咩情況。25-30歲收入穩定,到達適婚年齡,不少人都喺呢個年紀開始置業。照咁推斷返,2003年啱啱到25-30歲既呢班人,出生年份大約係1973-1978,大家不妨統計吓呢個年紀既人係咪特別多「樓神」? 教你一開二、二開四、四開八做收租佬?

生逢其時,是為二命。


三風水
有啲人話風水唔係全然迷信,我都Buy呢個講法,所以重點係想講環境對一個人成就既影響。

漢堡的夜店是披頭四的風水地,因為她每天提供了足8小時的表演機會給未成名的他們;Lakeside School是Bill Gates的福地,因為當年學校的家長會買了電腦給學生,讓他從十三歲開始做電腦程式設計。

環境育成,是為三風水。



總結書中作者觀點,一個人成功未必關佢個人叻唔叻事,反而大家應該多啲考慮下天時地利人和等其他外在因素,即係中國人話既「一命二運三風水」。「成功人士」好可能只係「贏在起跑線」、「好彩」、加埋「環境配合」咋。


喺投資路上都啱喎!



一命:如果有「父幹」駛乜儲到死死下先有首期買樓吖!又如果有「父幹」資金,同你細細注,慢慢儲返嚟投資已經係兩回事。

二運:如果好彩買中一次「十倍股」咪個個叫佢股神咯,又或者個市係乜都升既,好似2016年年頭咁,你肯買股票,根本是但篤一隻而家埋單都升幾成。

三風水:真人真事,朋友打工仔一名,幫公司搞上市創業板,唔夠幾個月升咗十幾廿倍。你要生活喺嗰個工作圈子先可以遇到呢啲機會。



參考資料:
Outlier 異數

21 則留言:

  1. 命改唔到,要成功唯有等運到,閒時多進修多學習不同知識

    回覆刪除
  2. 成功的因素本就錯綜複雜。只有自大的人,才覺得成功的原因純粹是因為自己。

    回覆刪除
    回覆
    1. 搵食需要...有啲人都要刻意放大自己能力既

      刪除
  3. Outlier真係好書,我都俾佢啟發唔少

    醉心兄的例子很貼切

    回覆刪除
    回覆
    1. Mike兄過獎, 入面有一篇講到 富人家庭教育VS窮人家庭教育值得各位爸爸一看再看

      刪除
    2. 我有少少印象,得閒都要搵番本書出來溫故知新一下

      刪除
  4. 有道理喎。要刨下李淳風、袁天罡《推背圖》睇下下一個大運係乜先。XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 期待池兄分享...呢啲太深, 我無心力研究 :P

      刪除
  5. 人只可以一步步行, 將來要來的會來 :)
    祝新年夢想成真 !

    回覆刪除
  6. 懂得利用環境,剛好又配合到自身優勢,能上位的機會較大。

    有時在想,最叻的人未必一定留名青史。只要有幸能把握一次機會,隨時就能平地一聲雷。

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意,可能聰明反被聰明誤 :D 楊修之死

      刪除
  7. 呢本書未睇過, 但感覺上中心思想同Nassim Nicholas Taleb本Black Swan有一些類似的地方.

    但所謂既運氣因素, 因不是企係度等運度既一種, 而係呢個人本身都做左d野, 同時間因一些突如其來的機會而發圍. 少少似天時地利人和配合既意思.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢本書淺白,好快睇完,我喺圖書館借咋

      Joseph兄講中咗! 作者又唔係迷信到只信命運,不過想提出一般人睇成功時,過度著眼於個人能力而忽略咗天時地利人和呢啲因素。

      刪除
  8. 年紀愈大, 愈發現好多野唔係人力所能改變, 所以還是認命地做吧, 哈哈:D

    回覆刪除
    回覆
    1. 後生仔通常自我澎脹問題比較嚴重

      刪除
  9. 呢篇正喎, 我成日都話運氣也是實力之一!
    睇我又67 ON 下ON 下, 會唔會好多能力其他人睇唔到, 哈哈.

    回覆刪除
    回覆
    1. 70後兄太謙啦..ha.. 我諗起卡通片 - 行運超人

      刪除
  10. 如果有得揀,我情願一世夠運。
    不過梗係兩樣都有就最好啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 開始明白點解咁多人幫襯 XX 轉運...嗯嗯

      刪除